Saturday 25 January 2014

4 makanan untuk jantung yang sihat

Posted at  19:15  |  in  informasi

4 makanan untuk jantung yang sihat:

• Ikan Salmon

Satu makanan yang utama bagi kesihatan jantung, ia kaya dengan omega-3 EPA dan DHA. Omega-3 boleh mengurangkan tekanan darah. Salmon juga merendahkan trigliserida darah dan mengurangkan keradangan.


• Badam

Badam adalah makanan yang sangat baik untuk kesihatan jantung anda. Ia penuh dengan sterol tumbuhan, serat, dan lemak untuk jantung. Badam juga boleh membantu mengurangkan risiko diabetes.


• Tauhu 

Tauhu adalah salah satu sumber daripada soya. Ia mengandungi mineral untuk jantung yang sihat, serat, dan lemak soya. Ia juga  boleh  mengelakkan beban arteri tersumbat dengan lemak tepu.


• Yogurt Rendah Lemak 

Walaupun tenusu rendah lemak adalah yang paling sering disebut-sebut untuk kesihatan tulang, yogurt boleh membantu mengawal tekanan darah tinggi juga sekaligus ia sangat baik untuk peredaran darah dan jantung. Untuk benar-benar meningkatkan kalsium dan mengurangkan lemak, pilih yogurt rendah lemak.

Share this post

About Naveed Iqbal

Nulla sagittis convallis arcu. Sed sed nunc. Curabitur consequat. Quisque metus enim venenatis fermentum mollis. Duis vulputate elit in elit. Follow him on Google+.

0 comments:

About-Privacy Policy-Contact us
Copyright © 2013 Tested. Blogger Template by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.
back to top