Wednesday 22 January 2014

5.Syaitan yang menghasut manusia menjadi Jahat.

Posted at  07:52  |  in  agama





Percayakah anda akan kewujudan syaitan ? Banyak mitos yang yang mengatakan syaitan boleh mendorong manusia menjadi jahat. Terdapat seorang ahli iblis pada abad pertengahan,beliau telah menulis dan merekodkan kejahatan yang dilakukan oleh umat manusia berdasarkan sifat iblis, berikut ialah catatan beliau.

Ardad 
Merupakan mahluk seperti iblis yang dipercayai kaum Pagan sebagai iblis yang berkasta rendah. Kerana mempunyai pekerjaan yang mudah. Ardad bertugas untuk menyesatkan para pengembara. Jika anda sesat ketika mengikuti ekspidisi, hal ini dipercayai bahwa ardad inilah yang menyesatkan kamu.

 Astaroth
Dipercayai merupakan syaitan yang mampu mempengaruhi seseorang menjadi jahat. Syaitan Astaroth bertugas untuk mempengaruhi fikiran manusia supaya menjadi malas, sombong , dan berfikir rasional. Jika anda sering mengalami hal seperti ini bermaksud anda telah dihasut oleh Astaroth.


Ose
Menurut kaum Pagan, Ose merupakan salah satu ketua syaitan. Ose memiliki 31 buah pasukan yang bertugas untuk menyesatkan jiwa manusia ( sakit mental ). Dikatakan bahawa Ose menghasut manusia yang sakit jiwa untuk membunuh orang lain.

 Sitri

Sitri ini merupakan salah satu iblis yang berupaya menghasut manusia untuk tidak tahu malu, atau membuat manusia cenderung untuk mempamerkan auratnya kepada umum. Seperti orang yang melakukan aksi Video porno tanpa rasa malu,segan dan tidak menyesal melakukan perkara terkutuk tersebut.

Pruflas
Merupakan iblis daripada golongan bangsawan neraka yang memiliki 26 buah pasukan tentera. Pruflas ini bertugas untuk membuat orang saling berselsih faham, bertengkar dan juga menghasut kita untuk berbohong.

Apapun ini adalah catatan beliau..
terpulang pada anda untuk percaya atau tidak.

p/s : mintak jauh lah dari semua jenis syaitan ..

Share this post

About Naveed Iqbal

Nulla sagittis convallis arcu. Sed sed nunc. Curabitur consequat. Quisque metus enim venenatis fermentum mollis. Duis vulputate elit in elit. Follow him on Google+.

0 comments:

About-Privacy Policy-Contact us
Copyright © 2013 Tested. Blogger Template by Bloggertheme9
Proudly Powered by Blogger.
back to top